Aku akan mencintaimu hingga ajal menjemput

Aku akan mencintaimu hingga ajal menjemput


Saat berjaan di kesunyian dan sepinya lorong maya yang maha luas, aku menemukan beberapa foto pasangan lanjut usia yang tetap saling mencinta, mungkinkan hal ini masih ada pada era teknologi ? entahlah, tapi menyaksikan foto foto pada pasangan tersebut, sungguh patut direnungkan dan di contoh bagi kita semua....

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang agar kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat - (Hamka)

Setelah membaca kutipan kata-kata diatas mari kita saksikan foto-foto berikut ini bagaimana seseorang yang begitu agung cintanya, sehingga tak salah jika pada artikel ini diberi judul "Aku akan mencintaimu hingga ajal menjemput"













Tuhan ciptakan 100 bagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.

Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti samudra, kerana samudra tak akan kering selamanya.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan. Jika tidak, kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kita temukan di dalam dirinya.

Semoga foto dan kutipan kata-kata diatas menginspirasi anda untuk tetap saling mencintai pasangan..
*  
Google
Klik untuk buka komentar sesuai akun Anda

No comments

Komentar anda sangat berguna untuk meningkatkan penulisan artikel